04.05.12: Inspirasjon og Zooplanet

- Designrfix er et fint sted for inspirasjon

Denne fredagen har vært en ganske rolig dag. Presentasjonen om utplasseringsåret 2011/2012 er endelig over, et tegn på at sommerferie er rundt hjørnet. Jeg fortalte Torun om at jeg hadde kommet inn på NKF, men ingenting er mer spennende enn å vente på svar fra Westerdals. Fikk nemlig med meg at de hadde sendt ut brev til de som kom videre på intervju. Torun var like nysgjerrig som meg, og vi bestemte oss ganske fort for at jeg skulle ta en telefon til Westerdals. Der fikk jeg vite at alle brevene hadde blitt sendt ut, både til de som kom videre på intervju og ikke. Den følelsen. Hater virkelig å vente. Heldigvis fikk jeg en telefon av mamma, og JA jeg kom videre på intervju! Wohoo! Da blir det intervju på meg den 22. mai på Westerdals. Kan dagen bli bedre?

Ellers fikk jeg et lite oppdrag om å finne inspirasjon og lage en moodboard til Plan A sin nye nettside! Vi snakket sammen om hvordan dette kunne bli, og hva slags ønsker de hadde. Det ble til at designet skulle være tøffere, muligens med mørkere farger, samtidig som det skal være rom for alle. Alt skal rett og slett se kulere og tøffere ut! Jeg satt igang med å finne ulike inspirasjoner, og endte (som alltid) opp på Designrfix. Fant også mye fint som jeg kunne hatt på min egen hjemmeside, men prøvde å forholde meg til ønskene som ble gitt. Fikk tilslutt laget et moodboard. Slik ble den:


Mange av disse nettsidene hadde sinnssykt awesome interaksjonsdesign!

Vi diskuterte forslagene og mye av det kunne ha fungert. Ellers ønsket de en litt mer retro-aktig stil. 

Senere fikk jeg et annet oppdrag om å fikse et forsidebilde til Zooplanet sin Facebookside. Tidligere har jeg laget et juledesign til Zooplanet.no. Men denne gangen trengte de bare et forsidebilde til den nye Facebook-timeline. Jeg tok for meg headeren til nettsiden, men måtte tilpasse alle elementene til den riktig størrelsen. Jeg flyttet tegningene litt lengre inn, skrev opp nettadressen og telefonnummer. Brukte ikke all verdens tid på det, men dette er sånne små oppgaver man hele tiden får på utplassering. Resultatet:


Besøk Zooplanet på Facebook så kan du se hvordan dette forsidebildet ser ut. Den blå pilen peker rett ned til "Liker" knappen til Facebooksiden!


1 kommentarer:

  1. Unknown sa...:

    Headeren er fin! Bare et lite innspill; i henhold til Facebooks regler, så har man ikke lov til å inkludere nettadresse, telefonnummer osv. i forsidebildet. Så hvis du ønsker å være helt "innafor" - noe du sikkert vil - så ville jeg fjernet det. :)

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops