18.05.12: Badass

- "Logoen smiler til deg jo. Men det skal ikke den gjøre"

Hvem elsker ikke å våkne til fantastisk vær med solskinn og fuglkvist? Spesielt hvis man er 100% uthvilt, må resten av dagen bare bli bra. At det er kun 4 uker igjen av skoleåret gjør meg sinnssykt glad, men samtidig litt trist fordi det betyr at utplasseringstiden også er over. Kan ikke si noe annet enn at dette skoleåret har gått utrolig fort!

På døra til arbeidskontoret mitt

Yes, tilbake til hva dagen har blitt brukt til. Carl ga meg et logooppdrag. Jupp, enda mer logo. To forskjellige firmaer, Adrenalin Compagniet AS og Turnaround AS, går sammen og danner TAC (The Adjusment Company). Denne gangen ble det altså logodesign  med "badass" som stikkord. Det sier jo seg selv at dette må være ekstrem tøft konsept? TAC er med på utvikling og gjennomføring av incentiv programmer, kurs-konferanser, events, Kick-Offs, adventures etc. De ønsker å være tøffe og sprenge alle grenser. Øyene til puma var det kunden ønsket som symbol til logoen. Men hvordan kombinere to "slemme" øyner med TAC på en best mulig måte? Her er forslagene jeg kom opp med:


Den første på det nederste bildet er et utkast

Jeg ble nokså fornøyd med ideene, men på en annen side vet jeg at jeg kunne ha gjort bedre. Etter en liten prat med Torun og Carl ble jeg oppmerksom på en ting jeg alltid har gjort; brukt for mye tid på skisser. Jeg har blitt vant med å gjøre grundig research, tegne opp flere forslag, og går ikke over til programmet før jeg er fornøyd med alt annet. Dette gjør at jeg bruker unødvendig lang tid på skissene, noe som betyr mindre tid på gjennomføring av selve ideen. Torun sa til meg at jeg ikke skulle bruke mer enn halv time på skissene. Men det klarte jeg selvfølgelig å gjøre. Så for å bli bedre på akkurat dette området har jeg bestemt meg for å:

1) Ta oftere pauser. Dette er noe jeg er nødt til å bli flinkere på
2) Få noen til å se på idene mine underveis, så jeg ikke havner på feil sted eller er helt ute av sporet. Når jeg først jobber er jeg veldig gira og glemmer alt annet
3) Bruke mindre tid på skisser (og inspirasjon)

Ev an skissene

Heldigvis var det lunsj og jeg fikk endelig tatt en liten pause. Idag ble det fersk brød med verdens beste kylling salat! Digget salaten skikkelig, det var så mye rart oppi der at det ikke engang føltes som om jeg spiste salat!

Yummy!


Torun og Carl tok en røykpause eller maten. Nydelig vær ute? Yes!

Etter pausen snakket vi mer om idene jeg kom opp med. De likte forslagene, men mente at øyene var altfor "snille". Jeg var faktisk ganske enig. Selv tenkte jeg flere ganger på hvordan jeg skulle få øyene til å se "slemme" ut. Carl ble også usikker på forslaget med øyene oppå TAC. Det så nemlig ut som teletubbies-hårbøyle og lignet litt på blader. Da skjønte med engang at disse tappene kunne ha vært unngått dersom jeg ba om kommentarer underveis. Men har i det minste lært det! Mot slutten av dagen ringte kunden og Torun hjalp meg med andre ideer så vi fikk sendt alle forslagene. I siste liten lagde jeg et moodboard som ble sendt sammen med forslagene.

Moodboard

Det var litt stressende mot slutten, men denne gangen har jeg virkelig lært meg masse nyttig. Skal som sagt prøve å bli bedre på å ta pauser og slik. Er vel ikke for vanskelig til å klare?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops