11.05.12: Begrensninger?

- Weel's og Parasitt

Denne fredagen har jeg jobbet med to forskjellige kundeoppdrag. Det ene, design av logosymbolet til Weel's Betong og Plast. Weel's, som bedriften er kjent for, leverer alt fra komplette VA-anlegg, betong, plastrør, samt kummer og tilbehør. Jeg fikk et oppdrag om å designe et symbol inspirert av nåværende logoen. Symbolet skulle enkelt og greit brukes på lastebilene deres etc. Weel's hadde ikke noen konkrete ønsker, men de ville ha symbolet tøft og maskulin, men samtidig ikke altfor futuristisk eller sport-lignende. Utfordringen her var at alle ønskene var så å si det motsatte av hvordan logoen ser ut fra før. Og siden bedriften er kjent på lokalområdene med logoen de har, ønsket de heller ikke å forandre på den, noe som selvfølgelig er helt forstålig. Jeg prøvde meg litt fram og tilbake, la ikke så mye vekt på det tekniske siden dette bare var ide-skisser. Måtte bruke samme font som på logoen, for det villet vært unaturlig å komme opp med en helt annet type font på symbolet. Det var kanskje det som begrenset ideene. Jeg kjørte alle forslagene veldig plane, i svart og hvitt. Slik ble dem:

Ble 70% fornøyd med forslagene. Jeg kunne ha vært mer kreativ, hatt flere varierende ideer. Men akkurat der og da føltes det som om alt bare ble begrenset. Også inspirasjon da, hvor ble den av?

Noen av skissene jeg hadde!

Arbeidsplassen min

Det andre oppdraget som jeg har jobbet med idag er t-skjortedesign. Husker dere "Nervøsen" t-skjortene jeg designet for en stund tilbake? Samme kunde nemlig, men denne gangen ville han ha "Parasitt" istedenfor paracet, på en oransje t-skjorte med en lignende paracet-font. Et veldig raskt og enkelt oppdrag kan du si. Jeg fant en passende font som jeg kunne bruke, og lagde tilsammen 3 varianter:


Forresten fikk vi besøk av en liten bikkje! Han bjeffet litt på meg da, men det var sikkert pga. den røde russebuksa mi! Tok litt tid før han ble kjent med meg og sluttet å bjeffe, men var en kjempe søt hund.

Voffen har fått seg mat!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops