30.03.12: It's friday, friday...

- PÅSKEFERIEEE!

Nå er det på med solbriller, russebag på skulderen og humøret er på plass. Dagen hadde en rolig start, med påskeegg, cola og god musikk! Nå som det nærmer seg skoleslutt er det ganske mye som skal på plass. De siste ukene har jeg snakket med Torun og Carl angående videre utdanning innenfor grafisk design. Flere skoler stod på valg, opptaksprøven strammer inn tiden og man kjenner virkelig stresset. Jeg fikk mange gode tips fra begge, og det som egentlig betyr noe, er hva DU vil. Ikke hva andre vil, hva andre forventer at du skal kunne, men hva din egen magefølelse sier. Karakterer? Misfornøyde resultater? Betyr ingenting. Det eneste som betyr noe er hva DU kan. I arbeidslivet er det snakk om å imponere kunden, gjøre en bra jobb. Men selvfølgelig, alle vil vise sin beste side, være den beste blant de beste. Er vel en grunn til at vi tenker så mye på karakterene vi får? Jeg kan liksom printe ut alle de misfornøyde karakterene jeg har fått og hengt det på veggen, men likevel levere en knallbra jobb til kunden. Obs...

Yes, tilbake til hvordan dagen har vært. Som sagt, så har det vært en ganske rolig dag. De fleste prosjekter stod på vent. Plan A skal ta seg en påskeferie, og det samme skal jeg. Torun foreslo at jeg kunne jobbe med opptaksprøven om jeg ville, siden det ikke var noen konkrete oppgaver til meg. Ellers kunne jeg ta bilder av produktene som Plan A har laget, til deres nettside. Dette passet jo perfekt siden jeg hadde lånt et kamera fra skolen. Dagen ble dermed brukt på å ta bilder til alt mulig rart. Brosjyrer, rabattkuponger, menyer, informasjonshefter, ja alt det der! Ble faktisk veldig fascinert over arbeidene, det så jo kjempekult ut! Alle bildene ble tatt med 600D, Sigma 18-50 mm og redigert i Bridge. Slenger med noen av bildene jeg tok.





   




Idag tok vi faktisk en ganske tidlig lunsj. Det ble ferske baugetter og kylling, yummy! Må innrømme at jeg liker den nye kantina veldig godt. Den hvite fargen "åpner" opp rommet, det ser så rent og luftig ut. Passer bra når man skal ta seg en lang pause fra arbeidet.



Her braker det løs, hehe!

Resten av dagen brukte jeg til å jobbe med opptaksprøven. Må forresten vise dere min nye "kontor". Siden Alexander dro til militæret kunne jeg jo bare sitte på kontoret hans de neste fredagene. Litt synd at det ikke er så mange fredager igjen, men jaja. Skader absolutt ikke å ha en egen plass hvor man kan jobbe for seg selv!




God påske alle sammen! 

1 kommentarer:

  1. Tove sa...:

    Hei Nattha,
    Det virker som du har en god dialog med mentoren din! Det er en viktig lærdom å vite at du kan endre perspektiv og oppnå et mer positivt syn på saker og ting. Ikke alt i livet handler om 5ere og 6ere. Du viser en god forståelse for fagene dine og har ferdigheter som er meget gode, så får man bare ta med seg en og annen forbedrings-vurdering.

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops