23.03.12: God mat er vanskelig

- Er du dritlei av å høre at god mat er lett? For nå er det slutt på køddinga!

Det er egentlig litt rart å tenke over hvor fort dette skoleåret har gått. Tenk at det er kun 4-5 fredager igjen med utplassering! Jeg synes tiden går altfor fort, og om tre måneder er man ferdig med videregående! Men det positive er at alt beveger seg mot sommeren nå. Sol, varmegrader, nydelig vær. Jeg husker fremdeles de første fredagene hos Plan A. Da vandret jeg rundt med et kamera, tok bilder av bygninger og skilter. De ti minuttene fra trikkstasjonen til jobben. Tenk at man kan oppleve så mye?


Like ved inngangen til jobben min - den store, svarte døra bak bilene!

Idag har jeg jobbet med noe som heter "God mat er vanskelig". Ja, hadde godt mat vært lett å lage hadde det kanskje ikke vært så godt allikevel? God mat er vanskelig skal være et forum, en trøst for alle som er drit lei av å høre at god mat er lett. På www.godmatervanskelig.no vil det bli publisert flere kompliserte matoppskrifter, som en slags blogg, av en av Norges beste kokker! Men først og fremst trenger konseptet en ferdigutviklet logo, og det er noe som jeg har hjulpet til idag. Jeg har altså tegnet en gaffel, som er en del av logoen. Men denne gaffelen er ikke som alle andre gafler altså. Slenger med opprinnelig bildet så dere ser hvordan den egentlig så ut.

Du ser vel at gaffelen viser fingeren? For det er meninga, hehehe

Jeg måtte tegne gaffelen i vektorgrafikk, med klare linjer og kun i svart og hvitt. Dette skal nemlig brukes på forkler, t-skjorter osv. Jeg startet først med enkle tegninger, og testet ut forskjellige farger. Prøvde først og fremst i gråtoner og metallic farger. Her er de tre første variasjonene av gaffelen:


En liten pause underveis skader aldri! Lagde meg en kopp te og fikk besøk av denne lille valpen! Utrolig søtt da! Var litt vanskelig å ta bilder av den, stod jo aldri rolig, hehe. 



Voff voff!

Etter pausen snakket jeg litt med Torun. Jeg måtte da tegne skygge på selve gaffelen også, ikke bare på de områdene rundt. Lagde dermed 3 skygge-varianter til, og slik så dem ut


Vi endte da opp med den siste tegningen til høyre. Det blir spennende å se når alt er ferdig utviklet og kokken begynner å poste ut matoppskrifter. Gjett om jeg skal følge med da. Har vært en ganske rolig fredag, men gleder meg til det kommer noe nytt og spennende som jeg kan jobbe med!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops