16.03.12: Today was a good day

- En liten overraskelse på jobben

Hvordan er det egentlig mulig å ikke handle mat før man drar på jobben? Det har blitt en vane for meg å stikke innom Rimi og kjøpe et eller annet hver eneste fredag. Hvorfor har det blitt slik at jeg tillater meg selv til å kjøpe noe akkurat den dagen. Hva med mandag, tirsdag eller onsdag? Klarte selvfølgelig å kjøpe dritt ferdigmat til 40 kr (stod 37 kr på hylla). Vel, da har jeg lært meg en lekse. ALDRI BRUKE MER PENGER PÅ MAT FRA NÅ AV! Eller, ikke like ofte da.

Smakte egentlig ikke sååå godt, men måtte bare ta bilde av den! Hihi

Ellers har det vært en spennende dag på jobben. Jeg gikk opp trappa og var like ved døra til min arbeidsplass. Plutselig kom Torun løpende ut og sa smilende til meg "Jeg har en overraskelse til deg!". Wow, jasså tenkte jeg. Hva kan det være. Hmm, pappesker langs inngangen. Hmm ikea poser her og der. Plan A (og resten av bygningen) har nemlig gjort noe som har blitt snakket om for en stund siden. Å gi bygningen en liten "makeover". De hadde kjøpt inn nye lamper, benker, stoler, skuffer. Ja, alt det der! Det ble jo utrolig fint og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Og for å ikke glemme den deeeeilige duften av telyset! Det ble jo så bra at det må deles! Her kommer noen av bildene som jeg tok:



Tok ikke bilder i kantina da, der ble det ganske fint og! Åh, man må jo bare elske dette? Det ble veldig koselig stemning, får en relax følelse av å sitte der!

Jeg ble straks våken og fascinert over min nye arbeidsplass. En annen god nyhet kom like etter. Plan A hadde et møte med Argendum, og de likte logen jeg lagde. "Ja, da ble det en logo til i porfolioen din da", sa Torun. De gikk for forslag nr 1 (som du finner på et innlegg lengre ned). Det eneste de ønsket var den "metallic" effekten som var på de andre forslagene. Så det jeg måtte gjøre var å gi forslag nr 1 den metallic effekten, og lage en logo til som var helt simpelt. Det ble altså to versjoner av samme logo. Den ene med metallic effekten som kan brukes på hjemmeside, annonser osv. Og en annen helt simpelt uten noen effekter, som for eks. kan brukes til t-skjorter. Jeg lagret begge versjonene i PDF og mailet til Torun. Sørget for at logoen var et objekt og ikke font, sjekket alle innstillingene før jeg la filen i Dropbox. Her er ferdig resultatet av Argendum logoen som jeg har holdt på med de siste ukene!



Jeg synes det har vært utrolig gøy å jobbe med denne logoen! Har lært meg utrolig mye nyttig i Illustrator og hvordan en ide du liker minst tilslutt kan bli så bra. Resten av dagen brukte jeg til å jobbe med visittkort til Hankøsund restaurant som jeg startet med forrige uke. Som jeg skrev i forrige innlegg slet jeg med kreative ideer og satt ganske fast på designet. Jeg og Torun snakket sammen og hun fortalte meg at de ønsket det veldig enkelt. Jeg tok utgangspunktet i noen av ideene jeg hadde, men det eneste jeg beholdt var oppsettingen og fargen blå. Jeg lagde to versjoner av et visittkort. Det var ikke nødvendig å lage de to andre ennå, siden det var viktig at restauranten kan se på hvordan stilen er først. De ble veldig enkle, men det var jo det som var meninga.



Det blir spennende å få fullført dette prosjektet og, selv om den kanskje ikke er like krevende som Argendum-logoen. Jeg har vært ganske fornøyd med innsatsen min de siste ukene. Ser frem til nye og spennende prosjekter! Litt trist og tenke på at det er kun noen få måneder til skoleåret er over. Jeg som har jobbet her siden høsten i fjord. Tiden flyr, sier jeg bare! Skal nok nyte de siste månedene her tenker jeg!

1 kommentarer:

  1. Camilla sa...:

    Flott innlegg som var underholdende å lese. Føler at jeg får et godt innblikk i hverdagen din på jobb. Synes du får til mye bra og at det er spennende å se på utviklingen din underveis. Fint med refleksjon om dette med hva kunden vil ha ikke alltid er det en selv hadde som favoritt, men at det kan bli bra alikevel. Stå på for nå går tiden fort til påske og presentasjo av din utplassering. :)

Legg inn en kommentar

 
Medier og kommunikasjon © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops